Happy Earth Day - Reisverslag uit Lillooet, Canada van FreekenRosalie - WaarBenJij.nu Happy Earth Day - Reisverslag uit Lillooet, Canada van FreekenRosalie - WaarBenJij.nu

Happy Earth Day

13 Mei 2014 | Canada, Lillooet

Zaterdag 19 april was het Earth Day en dat is waar de titel van dit blog over gaat. We zitten nu in Lillooet of eigenlijk 45 minuten uit Lillooet, in de Yalakom Valley (misschien het googlen waard) en aan de Yalakom River. Een schitterend gebied! Gillian en Swamp zijn hier bewust komen wonen omdat ze zoveel mogelijk "met" de natuur willen leven en de meeste mensen in deze community denken daar hetzelfde over. De mensen in deze Valley eten alleen homegrown groenten en fruit en/of kopen alleen organic products. Daarnaast doen ze veel met permaculture, alles dat ze gebruiken kan je minstens nog voor één ander doel gebruiken. Dat is ook waarom hun water van het huis (denk aan de sink, douche, bad, wasmachine) niet in een buis de rond in gaat, maar dat water gebruiken ze om de boompjes die ze dicht bij hun huis hebben geplant, water te geven. Daarnaast hebben ze altijd maar weinig afval; het meeste gaat óf naar de recycle óf naar de kitchen compost in de garden. Zo zijn er nog meer dingen die ze doen of bewust niet doen en daar bij kunnen ze steun vinden bij de mensen uit de community. Ze houden vaak vergaderingen onderling om dingen beter te maken of als er bijvoorbeeld een groot logging company besluit om een grote "clear cut" te doen in dit gebied. Dat is namenlijk al eerder gebeurd en door heel veel met die mensen te praten hebben ze weten te voorkomen dat de logging companies al de bomen around their water intake (de plek waar het water binnen komt - Buck Creek - en waar de bomen enorm belangrijk zijn!) neer zouden halen. De logging companies wilden namelijk alle bomen omzagen, maar gelukkig hebben de mensen hier een compromis met ze kunnen sluiten. Maar om bij mijn punt te komen; Dus wanneer er een nationale Earth Day is, wordt die hier uitgebreid gevierd en wordt er flink bij stil gestaan. De avond van te voren hadden we een paar signs gemaakt. Freek had een Pitchfork (hooivork) gebruikt voor zijn sign. Op een stuk karton had hij geschreven "Garden with Love" waarna hij die samen met een aantal hartjes aan de pitchfork vast had gemaakt. Jamie en Gillian hadden een uil getekend met de tekst "We want Habitat". Andere mensen hadden teksten als "No jobs on a dead planet" and "Do we have a planet B?". Zaterdag 19 april was het zo ver en gingen we op naar Lillooet. Het was een event voor heel Lillooet, maar het waren vooral de mensen van de Yalakom Valley en van Texas Creek die aan de optocht meededen. Eerst hadden we de gelegenheid om met wat mensen te praten die we al hadden ontmoet en om nieuwe mensen te leren kennen en rond 12 uur begon de optocht. Vooraan liepen twee mensen met een spanddoek met daarop "Walk For the Earth and Peace" en daarachteraan liepen allemaal mensen met hun borden en een aantal mensen hadden djembés meegenomen. Het was erg gezellig, maar het was ook best wel random. We liepen namelijk opeens de weg op zodat een aantal chagerijnige automobilisten op ons moesten wachten en het was ook maar een heel kort rondje. Maar het was erg leuk en hopelijk hebben we een paar mensen kunnen inspireren. Afterwards hadden we een picnic lunch en deden we een "Circle". Iedereen in de circle vertelt wie hij zij is en daarna kan iedereen een stukje vertellen over de natuur, zijn of haar eigen ervaringen, positieve of negatieve veranderingen, etc. Freek vertelde een mooi stukje over hoe dankbaar hij was om hier te zijn op dit moment, op deze dag en om hier omringd te zijn door die schitterende natuur. De natuur die wij niet veel hebben in Nederland, maar waar we zo van genieten. Ik weet het allemaal niet precies meer, maar het was erg mooi en één van de Native mensen bedankte Freek er persoonlijk voor. Het was erg mooi om iedereen zo zijn en haar ding te horen zeggen. Aan het einde was er een andere Native guy die voor ons een hele mooie "prayer" ging zingen en spelen op zijn drum.

De rest van de middag hebben we bij vrienden van Gillian en Swamp doorgebracht op Texas Creek. Freek heeft daar de hele dag geholpen in de tuin en rond 18.00 gingen we weer naar Lillooet voor "The Dance". Swamp had een geniaal gedicht geschreven die hij voor las op het podium en zijn broer Daniel had zo leuk gitaar gespeeld en gezongen! Hij heeft zo'n leuke country voice en heeft een aantal liedjes zelf geschreven. Freek en ik zijn helemaal fan en hopen nog steeds dat hij ooit een album laat recorden. Verder was er organische frisdank en organische zelfgemaakte Black Bean Brownies. En dat was alweer onze eerste én enorm geslaagde Earth Day!

Het weer van de afgelopen dagen.
Toen we hier aan kwamen was het hier 11 graden en begonnen we snel wat laagjes uit te doen. Er was hier geen sneeuw en modder te vinden, maar daarvoor in plaats zagen we hoog groen gras (dat was bij Seton Lake, bij het huis van Gillian en Swamp was er nog amper groen gras, maar nog steeds geen modder en sneeuw!). We hebben snel onze laarzen ingeruild voor onze schoenen (scheelt weer met reizen!) en we konden al vaak zonder jas werken. De eerste weken moesten we nog wel bijna elke avond een vuurtje maken in de cabin, maar gedurende de dag was het heerlijk met zo'n 14 tot 22 graden. Vaak hadden we ook al een zonnebril en/of pet op moeten hebben en we moesten ons al in smeren tegen de zon. Woensdag 30 april hadden we al een voorproefje gekregen van de zomer! Het was die dag de eerste echt warme dag van het jaar met wel 25 graden! Donderdag werd het zelfs wel 30 graden en hebben we lekker in onze shorts en t-shirt kunnen werken. Vrijdag was het nog steeds erg lekker warm met 27 graden, maar er stond nu een lekker briesje waardoor het iets aangenamer was met werken. We kregen meteen zin om allerlei zomerdingen te doen! Vanaf woensdag waren er opeens heel veel vliegen, muggen, wespen en bijen te zien. Daarnaast hebben we het gras en de blossoms ook opeens snel zien groeien. Geweldig!

We hebben hier al aan veel verschillende projecten gewerkt en we hebben enorm veel leuke dingen geleerd en gedaan, maar gedurende de dagen hebben we ook aan veel dezelfde dingen gewerkt, dus in plaats van een verslag van elke dag, zal ik een samenvatting geven. Vaak is het ontbijt rond 9.00 uur en dat vinden Freek en ik erg fijn. We eten dan warme oatmeal met van alles erin waardoor het zo'n lekker en voedzaam ontbijt is en waaraan we genoeg hebben tot lunchtijd. We beginnen het werk vaak om 10 uur/half 11 en lunchen rond 13 uur. Daarna werken we nog een paar uurtjes en hebben we wat vrije tijd voor het avondeten. Het meeste dat we hier doen heeft te maken met "verplaatsen", namelijk het verhuizen van hun spullen (ze zijn net in hun nieuwe huis komen wonen) en het verplaatsen van poep en compost (paardenpoep scheppen en rond de jonge boompjes leggen/op een stapel gooien, een compost stapel van hun oude huis verplaatsen, een nieuwe compost stapel maken met kippenpoep, hooi, paardenpoep en water,compost zeven, etc, etc..). Maar daarnaast hebben we ook dingen gedaan als met de paarden werken (jeej!), gaten scheppen (voor boompjes, waterleidingen,...), groenten planten! en de garden(beds) klaar maken voor gebruik (weeding, compost erop, harken), nog meer hob plantjes planten. Een ander project waar we nog mee bezig zijn is fence palen zoek, zagen, de schors eraf halen en de takken eraf zagen. Swamp en Gillian hebben namelijk erg snel een omheining nodig voor hun groentetuin, dus zei Swamp "Ik kan daarvoor naar de winkel gaan en 90 dollar moeten betalen per paal, maar ik ben hier omringd door bomen waar ikzelf mooie fence palen van ga maken. Dus hij zocht wat bomen uit die geschikt leken en zaagde ze met de kettingzaag in de juiste lengte. Freek en ik sleepten ze naar beneden waar we ze in de truck konden laden en we brachten ze naar de plek waar we ze nodig hadden. Toen was het tijd om de schors eraf te halen met een trekmes. Wat een leuk en interessant, maar tijdrovend werk is dat! Toen we klaar waren hadden we een paar mooie, geschikte fence palen!

Toen wij hier net aan kwamen waren Freek en ik een beetje bang dat een aantal dingen nog erg lastig zouden zijn, maar die angst verdween enorm snel en het tegendeel is waar. Het kostte ons maar een paar dagen om ons hier helemaal thuis te voelen en om aan het ritme te wennen. Zelfs het feit dat we geen wc hebben valt echt reuze mee en al die dingen voelen nu normaal aan voor ons. Sterker nog een heleboel dingen zoals ze die hier doen lijken en klinken nu zoveel logischer voor ons. Want waarom zou je een wc hebben als je In The Middle of Nowhere woont? Waarom zou je al het water dat je in het huis gebruikt de grond in wegspoelen terwijl je daarmee je bomen water kan geven? En nog zoveel meer dingen. Natuurlijk begrijpen we wel dat het niet voor iedereen zo zou kunnen en dat het in (grotere) steden een ander verhaal is, maar voor deze plek klopt het allemaal en wij genieten ervan om zo te leven. (Het scheelt wel dat we vlak naast de cabin een enorme afgrond naar beneden hebben waar een mooi paadje loopt en waar we lekker rustig kunnen plassen.) Daarnaast vinden we het ook zo mooi om te zien en mee te maken hoe ze hier het meeste voedsel zelf verbouwen, maken, preserveren (canning). Ik vind het af en toe raar te bedenken dat ik, met vele anderen, ben opgegroeid in een samenleving waarin dat allemaal niet meer zo belangrijk is. We kunnen nou eenmaal alles uit de winkel halen toch? We kunnen het hele jaar door dingen als sinaasappelen halen (huh, is daar een seizoen voor dan?) en het maakt ook niet uit of ze wel of niet in Nederland zouden groeien, want daar hebben we de import voor toch? Natuurlijk is dat allemaal hartstikke mooi en handig, maar het zal in de toekomst wel weer steeds belangrijker worden om die dingen zelf te verbouwen en (canning) om zo (weer) voor je eigen voedsel te kunnen zorgen. Ik kan zelf echt niet wachten om die dingen te leren/ er nog meer over te leren, aangezien het zo'n belangrijke skill is om te hebben.

Op zondagen geeft Gillian een uurtje Nia voor de community. Nia valt te vergelijken met Zumba (het is ook een fitness dans), maar is toch weer heel anders en het is zó leuk! Bij deze dans gaat het er vooral om dat je (met je gedachten) "uit je hoofd" gaat en meer in je lichaam gaat zitten. Door de oefeningen die je doet en doordat je met Nia zo bezig bent met elk onderdeel van je lichaam kan het je heel erg helpen om zorgen of frustaties achter te laten. Daarnaast bevat het zoveel verschillende dansstijlen wat het zo leuk en interessant maakt. Wij zijn dan ook elke zondag mee geweest en vandaag (zondag 4 mei) was alweer onze laatste keer Nia (in deze valley).

Op dinsdag 8 april waren we met Jamie even naar de rivier geweest (the Yalakom River). De rivier loopt dwars door de Yalakom Valley en de weg die eromheen/eroverheen gaat maakt een grote U. De cabin waar wij in verblijven staat aan de rivierkant en wij hebben dan ook een grote afgrond dichtbij de cabin. Als je daar naar beneden kijkt kan je de rivier zien en je kan hem hem ook horen vanuit de cabin. De makkelijkste weg om naar de rivier te gaan is om helemaal over de weg naar de brug te lopen en om daar naar beneden te gaan. De kortste weg, echter, is om rechtstreeks bij de afgrond naar beneden te lopen. Dat hebben we dan ook gedaan en is op zich wel te doen, maar het is best wel spannend! De grond is namelijk allemaal erg los en brokkelt makkelijk af. (Daarom is er ook op gedeeltes van de weg van Lillooet naar hier lawine gevaar, brrr eng). Met de klim omhoog was ik de herten erg dankbaar en volgde ik hun wandelroute. Over herten gesproken, wij hebben hier al heel veel schitterende herten gezien. Niet iedereen hier is erg blij met ze aangezien ze de groenten uit de garden eten (als er geen goede omheining omheen zit), maar wij vinden het nog steeds zo speciaal om die dieren te zien. Op een ochtend werden we wakker en liepen we naar buiten met onze tandenborstels en een flesje water en zagen we een aantal herten vlak voor de cabin! Dat deed me denken aan wat Freek en ik vaak tegen elkaar zeiden toen we nog in Nederland waren, vaak voor het slapen, dat we (in onze droom) naar onze cabin zouden gaan aan het beekje met de hertjes. Haha some dreams do come true!

Woensdag 9 april was mijn papa jarig! Ik hoop dat hij een fijne dag heeft gehad! Voor ons was het een normale werkdag en in de avond kwamen er een paar mensen over met dinner. Daar hebben we Dan (broer van Swamp), Toby (vriendin Dan en beste vriendin van Gillian) en Wren (13 jaar, hun dochter) ontmoet. Sindsdien hebben we ze nog veel vaker gezien op visite, met Nia, met Earth Day en we hebben zelfs een paar keer bij hen gelogeerd! Het zijn zulke leuke mensen met interessante verhalen en ze kunnen zo mooi zingen en gitaar spelen! Wij hebben de lyrics van twee van Dan zijn liedjes gekregen en hij heeft de akkoorden voor ons op geschreven, what a great souvenir to take home!

Zondag 13 april was onze eerste vrije dag in such a long time! In de ochtend waren we met Gillian mee gegaan naar Nia en na lunch hadden we wat spulletjes gepakt en zijn we voor een lekkere wandeling gegaan. Het was een schitterende dag om een dag vrij te hebben. Het was wel zo'n 20 graden met een strakblauwe lucht. We waren naar hun waterintake gegaan op Buck Creek en hebben enorm genoten van de omgeving daar. We hadden ook een kleedje en een boek mee (The Kiterunner en Catch me), dus het was een erg geslaagde middag!

Dinsdag 15 april was de Full Moon Drum! Het was namelijk volle maan en hier vieren ze dat vaak doormiddel van een kampvuur drumsessie. Wij hadden de "bankjes" (boomstammen met een losse plank) eerder die dag al klaar gezet om de vuurpit en vanaf 20.00 begonnen er mensen aan te komen. Er kwamen zo'n 20 mensen uit de community die hun eigen drum mee hadden genomen. Ook was er een man die een aantal eigen gemaakte instrumenten mee had genomen. Ik heb geen idee hoe ik het moet noemen, maar het is echt zo'n gaaf ding en er komt schitterend geluid uit. Het was een leuke en gezellige avond waarbij we leuk hebben kunnen socializen met mensen. Vooral de drumsessies waren zo leuk aangezien iemand opeens begint en andere mensen volgen in dat ritme of sluiten erop aan zodat het geheel zo leuk klinkt. Maar het grappigste is dat iedereen steeds op hetzelfde moment stopt haha. Toen we later die avond in de cabin kwamen, kwamen we erachter dat het AL half 2!!! was. (Laat!)

Woensdag 16 april zijn we naar Dan en Toby gegaan om daar te eten. Ze hadden speciaal voor ons een "deer roast" klaar gemaakt, aangezien wij dat niet vaak eten en we hadden heel veel en leuke gesprekken. Dan en Swamp zijn erg geïnteresseerd in talen en vroegen ons dan ook veel over onze taal en ze zijn ook erg geïnteresseerd in kazen waardoor we op het onderwerp "Nederlandse kazen" uitkwamen. Dat is wel een manier om heimwee te krijgen ;), IK MIS DE ECHTE NEDERLANDSE KAAS! Helemaal als je in een land bent als hier, waar alle kaas die je uit de winkel koopt naar plastic smaakt, ga je de lekkere kaas uit ons land nog meer waarderen. In deze gemeenschap hebben ze gelukkig wel connecties om aan goede kazen te komen en rara waar die vandaan komen: bij een Nederlands paar die in de buurt wonen.

Vrijdag 18 april gingen we naar Games Night bij de buren (dat is elke vrijdag). Het was erg leuk maar het leukste was nog wel op de wandeling terug naar de cabin. We hadden namelijk wel 2 vallende sterren gezien! Lucky us :).

Maandag 21 april, Tweede Paasdag, waren we uitgenodigd bij Dan, Toby en Wren voor een Easter Hunt! Geweldig! We kregen allemaal een mandje en konden op zoek naar paaseieren. Erg leuk dat we mee mochten doen en het was erg geslaagd en lekker! Ik hoop dat jullie ook allemaal een leuke pasen hebben gehad.

Inmiddels is het alweer 12 mei en zijn we alweer lang en breed bij onze nieuwe host en ik ben nog steeds bezig met dit verslag..... Sorry guys, het was niet de bedoeling dat ik zolang over dit blog verslag zou doen. Ik probeer om hem vandaag nog en anders morgen af te krijgen en te posten! Forgive me..

Dinsdag 22 april was een beetje speciaal aangezien we vandaag een sleepover hadden bij Dan en Toby! In de ochtend hebben we nog gewoon gewerkt bij Gillian en Swamp en zijn we begonnen met het nieuwe project: de schors van de gezaagde bomen afhalen plus de uitsteeksels eraf zagen. Een erg leuk, maar tijdrovend project. In de namiddag was het zo ver en bracht Gillian ons naar Dan en Toby. Daar hebben we wat foto's gemaakt, pijl en boog geschoten, gelezen en na het eten zijn we met Dan en Toby naar Music Night gegaan. Elke dinsdag doen ze een Music Night bij de hun buren met mensen uit de community. Enorm leuk en gezellig! Daar hebben we nog meer liedjes gehoord van Dan en Toby en hebben we ons nieuwe favoriete liedje leren kennen die Freek nu op de gitaar kan spelen! Maar ook de man waarbij de Music Night was, is erg muzikaal. Freek en ik hopen hopen dat we in de toekomst nog meer van dit soort avondjes zullen hebben!
De volgende dag hebben we hard gewerkt en van alles gedaan. We begonnen de dag met het melken van de geiten! Jeej dat hadden we gemist! En om 10 uur gingen we aan het werk. Dan en Toby hebben een grote groentetuin en daar was ook waar we het meeste werk hebben gedaan. We begonnen met heel veel dingen te verplaatsen en op te ruimen (onderdelen van een chickencoop, omheining, dakplaten,..). Wat het werk erg interessant maakte was het feit dat we coyotes hoorden! Het was zo gaaf om te horen plus het bevestigde dat we die keer in de winter echt wolven hadden gehoord (het klonk namelijk heel anders). Daarnaast hadden we nog een uilenbal en schitterende vogels gezien! Na lunch, echter, begon het smerige werk.... We moesten namelijk de oude chickencoop, die gemaakt is met 10 jaar oude balen hooi, uit elkaar halen. Voordat we begonnen hadden we allemaal een zakdoekje die we voor onze mond hadden gedaan, we hadden handschoenen aan en ons haar weggestopt. Je wilt de stof die daarbij vrij komt niet inademen. Het systeem is erg mooi en handig. Je hebt namelijk een gedeelte van de groentetuin die je één jaar gebruikt om je chickencoop te bouwen. Daar heb je balen hooi, chicken boxes, feeding dishes, etc voor nodig. Het idee is om dan het volgende jaar je chickencoop te verplaatsen naar een nieuw gedeelte zodat je het oude gedeelte kan gebruiken om groenten te verbouwen (je hebt een mooie grond en compost door de combinatie van kippenpoep en hooi). Daniel (Dan) gebruikt deze hooibalen al 10 jaar voor kippenhokken! Dat vind ik best bijzonder. Nu zijn ze echter zo stoffig en vallen ze uit elkaar waardoor hij ze nu gebruikt om een gardenbed van te maken. Permaculture!
Anyways, terug naar ons werk. We waren dus bezig om het kippenhok uit elkaar te halen en dat was echt zo'n ongelofelijk smerig karwei. We kwamen namelijk ook veel muizen tegen die Daniel moest vermoorden (hij wil ze niet in zijn tuin), dus dat was niet erg prettig, plus dat je de stof die daarbij vrijkomt (door de muizen, maar ook door de kippen en doordat de balen hooi al zo oud waren) niet in mag ademen. Maar toen we eenmaal klaar waren was Daniel zo blij en dankbaar voor onze hulp dat het het helemaal waard was. En gelukkig zijn we niet ziek geworden van de stof!
Rond 18.30 zijn we met z'n allen weer naar the other side of the Valley gegaan en hadden we een Family Dinner. Na het eten hebben we allebei lekker gedoucht zodat we ons eindelijk weer schoon konden voelen! Ook waren toch wel weer blij om in de cabin te zijn.

Zaterdagavond 26 april waren we alleen thuis met Jamie en zouden we leuke dingen doen. We hadden een paar leuke spelletjes gedaan en we hadden het eerste deel van de Pirates of The Caribbean gezien. Via de Walk-e-talky (Ik weet niet hoe je dat schrijft) bleven we in contact met Gillian en Swamp. Dat is namelijk hoe ze hier in de Valley met elkaar communiceren, zo grappig! Ze hebben hier namelijk geen telefoon lijn, niks.
De volgende dag was onze vrije dag en Freek heeft die dag gebruikt voor een klein adventure. Hij had de fiets gepakt en was naar Bridge River gegaan om even te gaan goldpennen! Zijn droom is namelijk om, al is het maar een klein beetje, goud te vinden die hij zou kunnen gebruiken om een trouwring van te laten maken. Zo romantisch! Het was nogal een fietstocht met veel zware heuvels, maar hij heeft een leuke middag gehad. Hij heeft een paar dingetjes mee terug genomen maar het is erg klein en of het echt goud is weten we niet. Maar dit (Lillooet) is ook Mile 0 in de GoldRush, dus de kans is groot dat het meeste goud hier al uit de rivier is gehaald door de duizenden mensen die hier zijn wezen goldpennen. Later die avond kwamen Daniel, Wren en Toby over voor dinner en hadden we een erg gezellige avond.

Maandag 28 april waren Freek en ik 2,5 jaar samen! Vandaag gingen we met z'n allen op een mini adventure. We zouden namelijk op zoek naar nog meer bomen die we als fence palen kunnen gebruiken. Daarvoor gingen we naar de grote stapels "afval hout" die de logging bedrijven daar hadden achter gelaten. Er zijn namelijk veel bomen die ze omzagen zodat ze daar met de machine kunnen rijden en er zijn veel stukken van bomen die ze niet gebruiken dus die ze als "afval" zien. In plaats van die bomen weg te brengen naar een bedrijf die er bijvoorbeeld papier van kan maken, maken ze één grote stapel en verbranden ze alles! Dit keer hadden de mensen van de Yalakom Valley een afspraak met ze kunnen maken dat ze die stapels niet zouden verbranden en dat de mensen het recht hebben om er zelf bomen uit te halen om (zoals in ons geval) te gebruiken als palen. Het stomme is dat ze alsnog mega grote stapels maken zodat het in sommige gevallen levensgevaarlijk is om er een boom uit te halen plus dat het in de zomer erg gevaarlijk kan zijn (het is enorm veel brandstof voor een vuur). Dus wij gingen op zoek naar stapels die niet zo hoog waren en toen we zo'n 20 palen hadden reden we terug.
De volgende dag gingen we weer naar Dan en Toby voor een Double Sleepover! Na het eten zijn we weer gezellig naar Music Night gegaan. De volgende dag was de eerste echt warme dag met wel 25 tot 30 graden! Het was zo heet in de zon. De eerste keer dit jaar dat we onze korte broeken aankonden! Met werken hadden we een gat moeten scheppen voor een boompje en we hebben heel veel weeding gedaan. We hadden lekker buiten kunnen eten tussen de Hummingbirds! Wat een coole vogels zijn dat. Zulke bijzondere dieren. Daarnaast hebben we ook een aantal bijen gezien wat enorm goed nieuws is! Later in de avond hebben we veel leuke spelletjes gedaan en hebben we enorm gelachen. De volgende dag (1 mei) was het wel 30! graden! In de ochtend zijn we weer terug gegaan naar Gillian en Swamp en hebben we lekker in onze korte broek kunnen werken. Later die dag had Freek een hele stapel heerlijke pannenkoeken gemaakt!

Ik stop nu hier. Freek zijn verslag zal dan gaan over de laatste dagen in Lillooet (die echt super waren!!) en over de eerste dagen hier. Op dinsdag 6 mei had Swamp ons naar 100 Mile gebracht en Amber had ons daar opgehaald. We hadden bij haar een leuke bonfire en hebben daar de nacht door gebracht. Het was zo leuk om iedereen weer te zien en de tweeling hingen de hele dag en ochtend om ons heen (Waarom blijven jullie maar één nachtje slapen???) Haha, schatjes zijn het! Op woensdag 7 mei waren we naar 150 Mile gebracht en vanaf daar werden we door Jill opgehaald. Wat een leuke mensen zijn het zeg! Jill, haar man Sam, 4 jarige Tarn en 1,5 jarige Kell. Het bevalt ons allemaal erg goed en het leukste is nog wel dat Freek eindelijk veel kan vissen en ik paardrijden! Maar Freek zal daar allemaal meer over vertellen in zijn blog. Wij zijn hier in Big Lake en zullen hier tot 7 juni blijven.

Er zijn nog zoveel meer dingen waar ik over wil schrijven/ die ik wil zeggen, maar ik ben een beetje klaar met dit verslag (het duurde zooo lang!). Dus ik hou het bij: HEEL VEEL SUCCES EXAMEN KANDIDATEN 2014! Ik denk aan jullie en duim voor jullie.

Heel veel groetjes uit Beautiful British Columbia!

• 13 Mei 2014 - 10:44

Inez:

Weer een geweldig verslag om te lezen! Vind het zo mooi dat al die mensen zo goed met de natuur omgaan.Het is echt geweldig om te lezen dat jullie het ook zo leuk vinden daar! Nog veel plezier verder :)

Veel liefs